מה זה EMS

כמו רעיונות מהפכניים אחרים, בהם הומצא המטוס הראשון, גילוי האנטיביוטיקה, גם אימוני EMS החלו את דרכם בנאס"א. טובי המדענים בסוכנות החלל חשבו כיצד ניתן לחזק את השרירים בתנאי חוסר כבידה, והגיעו למסקנה שהדרך היעילה ביותר היא בעזרת גירוי שרירים חשמלי חיצוני.

כדי לעשות זאת אימצה נאס"א שיטה לשיקום רפואי מעולם הפיזיותרפיה שהתבססה על חיבור אלקטרודות, והתאימה אותה לפעילות גופנית. זה היה הצעד הראשון שהוביל לפיתוח הטכנולוגיה המתקדמת מעולמות השקום לעולמות האימון.

החזון שהחל בחלל החיצון, אומץ במהרה גם בכדור הארץ. החברה הגרמנית miha bodytec החליטה להפוך את שיטת האימון, שעד אותה עת היתה בשימוש בקרב אסטרונאוטים, לנגישה עבור כל אדם שמעוניין בחיזוק שרירים ביעילות, בזמן קצר וללא פציעות. השמועה התפשטה במהרה ובגרמניה החלו להיפתח יותר ויותר מכונים העושים שימוש בציוד המתקדם של החברה.

2

  • החברה נוסדה ב-2007 ומתבססת על עשרות שנות ניסיון בתחום הספורט והרפואה.
  • החברה מובילה מעל 85% מכירות בעולם בתחום ה-EMS
  • המכשיר בעל תו תקן כמכשור רפואי באיחוד האירופי ואישור FDA האמריקאי.
  • הציוד של החברה נמכר ועובד בכל רחבי העולם, רק בגרמניה אלפי סניפים ואלפים רבים נוספים ברחבי העולם.
  • לאחרונה, החל משנת 2016 נכנס לשוק הסיני, הברזילאי והאמריקאי.

אימון EMS

גירוי חיצוני מול גירוי פנימי

להפעלת השרירים בגוף נדרש גירוי. בחיי היום יום גירויים אלו נגרמים ע"י מערכת העצבים המרכזית המועברים דרך סיבי העצב בחוט השדרה ופועלים על השרירים המתאימים. גירוי זה למעשה הינו גירוי חשמלי המתבצע פנימית בתוך הגוף ע"י פקודה ישירה מהמוח. מה שנחשב לגירוי פנימי.

 

מוח-עצבים-שריר

גירוי חיצוני הוא פעולת השרירים דרך מקור חיצוני (מכשיר (miha bodytec.

העצבים מפרשים את הגירוי החיצוני באותה צורה, והתוצאה דומה – כיווץ שרירי.

 

מכונה-עצבים-שריר

שיטת ה – EMS היא בסופו של דבר, לא יותר מאשר הגברה ממוקדת של גירויים חשמליים אנדוגניים חיצונית לגוף אשר מובילה להתכווצות השרירים ע"י אות חשמלי חיצוני.

יתרון מהותי באימוני EMS בהשוואה לאימון כח הוא, סנכרון כמעט מלא של כל היחידות המוטוריות המופעלות בו זמנית ושליטה על איכות וכמות הכיווץ בעזרת גורם חיצוני.. אימון זה מקנה אימון גוף מלא בו זמנית ואפקטיבי, לכן אימון זה קצר יותר – 20 דקות בלבד ואפקטיבי יותר.

נקודה נוספת וחשובה לא פחות. באימוני EMS אין לחץ ועומסים על המפרקים ומערכת השלד בהשוואה לאימון משקולות, אלא גירוי חשמלי של השריר בלבד. לכן האימון ללא כל מעמסה נוספת על הגוף והשלד, דבר המפחית לאפס פציעות ספורט וללא חשש לסובלים מבעיות כאבי גב וכדומה.

 

3

אימון EMS בנוסף, מתאים גם לספורטאים ברמות גבוהות כגון אוסיין בולט, אלוף העולם באגרוף משקל כבד, קבוצות כדורגל של באיירן מינכן ועוד..

עבור ספורטאים אלו לדוגמא אימון EMS יאפשר שיפור ביכולות הישגיו כגון כח מתפרץ, שיפור כח עבור מרימי משקולות (גיוס יחידות מוטוריות) כיווץ מהיר יותר של השריר עבור שחיינים ועוד.

תכנית האימון

כל תכנית אימון מתבססת על שימוש באינטרוולים שונים בין פעולה ומנוחה ובתדירות HZ שונה.
HZ = יחידה חשמלית – כמות פעמים בשנייה.

 

אימון הכח

עובד בתדר של 85 HZ באינטרוולים של 5 שניות פולס 4 שניות הפסקה למשך 20 דקות.

המשמעות באימון זה שהשריר יעבוד במספר התדירות בשנייה. בהשוואה לאימון רגיל עם משקולות מצורה מכאנית (עבודת השריר בערך פעמים בשנייה).
כמות הכיווצים והאינטרוולים מאפשרת לנו לפרק סיבי שריר ולשרוף מאגרי אנגריה בכמות המספקת על מנת להשיג תוצאות של חיזוק שריר, וכל תוצאה אשר נגזרת מכך – חיטוב ועיצוב, גדילת שריר, שריפת שומן, שיפור יכולות קיימות ועוד.
לאימון זה לאינטרוולים של 4-4 ישנו גם אפקט של זרימת דם מוגברת ולכן יעיל במיוחדת ואפקטיבי לשיכוך כאבים.
אימון כח זה אפקטיבי ביותר לסובלים מכאבי גב וחיזוק שריר רצפת אגן (בריכת שתן), אנשים אשר סובלים מכאבי גב, כאבי ברכיים, בעיות רצת אגן יכולים לראות תועלת רבה מאימון EMS, גם בזכות זרימת הדם המוגברת, וגם בזכות זה שהאימון אינו מפעיל לחץ על המפרקים.

 

אימון מטבוליזם/צלוליטיס

עובד על תדר של 7 HZ (קרדיו) עם פולס קבוע – endless . מטרת האימון זה לזרז את חילוץ החומרים-מטבוליזם ולטפל בצלוליטיס. מאחר ותדר אימון זה שונה מתדר אימון הכח, מצריך להיות בתנועה מתמדת למשך כל האימון. אימון זה מתבצע באימון אירובי. חשוב להבין זהו לא אימון אירובי למטרת סיבולת לב ריאה עבור אלו הרוצים לפתח.

 

4

סיבולת לב ריאה מומלץ לבצע פעילות נוספת ריצה, הליכה, שחייה, אופניים וכו'.. נקודה נוספת, פעילות האירובית באימו זה לא באה לשרוף שומן מה ששורף שומן זהו האימון הכח שלנו. לכן מי שרוצה לבצע פעילות אירובית לשריפת שומן לא שריך לבצע אימון מטבוליזם אלא אימון כח.

אימון ה-Body Relax

עובד באינטרוול של שנייה על שנייה (1X1) 100 HZ ייעוד תוכנית זו לשחרור אחרי אימון.
פריצות דיסק קשות, DOMS קשה מאוד, אדם שנתפס מסיבות כאלה ואחרות כמו הרמת משקל כבד, תנועה לא נכונה וכו' נפעיל ללקוח תוכנית זו.
תכנית זו מכוות ל-5 דק'. לביצוע אחר האימון (20 דק') ניתן לשנות פרק זמן ארוך/קצר יותר.
4 אימונים ראשונים אנו מחויבים להפעיל תכנית זו אחרי האימון לכדקה וחצי.
במהלך האימון ככל שנעלה את עוצמת הפולס, העומס על השריר יגדל כמו הרמת משא כבד יותר. מבחינה טכנית- וולטאג' גדל ולא תדירות הפולס.
אימון EMS מתאים לכולם מלבד קבוצת יעד העונות לאחת מן המגבלות הרפואיות (אלא באישור רפואי).

 

הגבלות רפואיות:

בעלי קוצב לב, נשים בהריון, מחלות סרטן, אפילפסיה, הפרעות נירולוגיות כבדות, שחפת, טרשת עורקים מתקדמת, הפרעות במחזור הדם-עורקים, הומפליה, דימומים.
סוכרת – חל איסור למזריקי אינסולין. הנוטלים כדור ונמצאים במצב מאוזן, באישור רפואי חתום.
בקע במפשעה או בדופן הבטן – במידה ועבר ניתוח כולל רשת לתיקון הבקע, באישור רפואי חתום.

 

תוכניות המכשיר

אימון כח – 85HZ עובד על בניית שריר, מסה, חיזוק, מיצוק, יציבה, הצרת היקפים חיטוב ושריפת שומן.
אימון מטבוליזם – 7HZ עובד על זירוז קצב חילוץ החומרים וצלוליטיס.
בודי רלקס – 100HZ שחרור וטיפול בכאב.

 

5

אימון EMS הינו אימון המוגדר כ – High intensive training (אימון בעצימות גבוה של השרירים) לכן נבקש ממתאמן לשתות כ-2 כוסות מים לפני האימון וגם לאחר!